Boktips


Boktips!
Knappt lovlig heter boken och den handlar om Hanna, hennes mamma och hennes plastpappa som flyttar ut på landet.
Detta vill förstårs inte Hanna först men när hon träffar bondkillen Arild så förändras allt.

Detta står på baksidan;
För asfaltsblomman Hanna är familjens flytt ut på landet en total katastrof. Hon måste åka skolbuss och det blir svårt att stanna i stan om kvällarna. Inte blir det bättre av att bästisen Linn fullkomligt pyser av förakt inför landsbygden.
Men så träffar Hanna Arild.
Det är alldeles omöjligt förstårs. Han är mycket äldre än hon. Och dessutom grisbonde. Linn skulle få spader!
Men Hanna kan inte låta bli. Det går bara inte. Fast hur ska hon få Arild att upptäcka en 15-årig tjej från stan?


Jag tycker absolut att ni ska läsa den.
Jag läste ut den på två dagar. Den är faktiskt riktigt bra och en av de få böckerna jag kommer ihåg vad jag läst om ;)

Nu måste hundarna ut. De står och skäller på varandra som galningar. HAHA!

Kram

Kommentera här
Postat av: Rebecka

va fin blogg du har! den där boken är skitbra!

2009-05-14 @ 19:50:16
URL: http://rsh.blogg.se/
All reklam, så som reklam om din blogg, kommer INTE att godkännas, skriv istället något och lämna din bloggadress.

Kommentera här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

Din mail: (publiceras ej)

Din blogg, så att jag kan svara dig:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0